Klantenservice
- Veelgestelde vragen
- Contact
- Bestellen
- Betalingsmogelijkheden
- Verzending en levering
- Ruilen en retourneren
- Service en reparatie
- iUsed garantie
Over iUsed
- Wat is refurbished
- Trustpilot
- ISO Certificeringen
- Algemene voorwaarden
- Uitleg cosmetische staat
- Marge of btw product
- Over iUsed
Aanvullende informatie
3 jaar garantie
Gratis verzending
30 dagen uitproberen
Ruilen en Retourneren
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via internet recht op een 'afkoelingsperiode'. iUsed.nl hanteert een afkoelingsperiode van 15 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een retour worden aangemeld zonder opgaaf van reden.30 dagen 'niet goed, geld terug' garantie
Bij iUsed.nl ontvangen zowel consumenten als bedrijven op alle gebruikte producten 30 dagen 'niet goed, geld terug' garantie. Wanneer je je hebt bedacht over een via deze site gedane bestelling en je wenst de goederen te retourneren, doe dit dan zo snel mogelijk na ontvangst. De retouraanvraag dient binnen 15 dagen na ontvangst van het product te worden gemeld bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via de chat, telefoon en e-mail. Vervolgens heb je 15 dagen de tijd om het product te retourneren. Hierdoor heb je een retourrecht van in totaal 30 dagen.Contactgegevens klantenservice
Telefoon: +31 (0)30 – 248 40 06
E-mail: [email protected]
Omdat verzending altijd voor risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. Wanneer de teruggezonden goederen compleet zijn, dan storten wij het door jou betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op je rekening.
Voor het retourprocedure van iPhones*, neem contact op met onze klantenservice voor verdere instructies.
*) Vanaf heden is het niet meer mogelijk om langs te komen voor het afhalen of omruilen van iPhones. Om het verzendproces voor jou te versnellen, maken wij tegenwoordig gebruik van een extern magazijn. Daardoor hebben wij geen toestellen meer op onze afhaallocatie. Bij omruiling of retour van een iPhone kun je natuurlijk altijd gebruik maken van ons antwoordnummer, die je per mail ontvangt na het melden. Op deze manier werkt het snel en kun je kosteloos jouw pakket naar ons opsturen.
Inpakinstructies voor retourzending iMacs
Voor het verzenden van iMacs gebruiken wij speciale verpakkingsdozen. Deze doos is zo ontworpen dat de iMacs veilig verzonden kunnen worden, mits de doos op de juiste manier wordt gebruikt. Regelmatig zien wij retourzendingen waarbij dit niet het geval is, waardoor er beschadigingen zijn ontstaan tijdens het transport. Zonde natuurlijk! Lees daarom hier de inpakinstructie voor retourzendingen van iMacs.- Controleer of de binnenkant van de doos zo is gevouwen dat je tekst ziet. Je ziet als het goed is ook afbeeldingen staan van de instructies. Zie je dit allemaal niet? Dan kan het zijn dat je de doos andersom hebt.
- Plaats de iMac voorzichtig met het scherm naar beneden in de doos. Als het goed is zie je nu ook de tekst niet meer.
- Doe daarna het losse onderdeel (ook van karton) in de doos. Leg deze op de juiste manier in de doos zodat de voet van de iMac erdoorheen past. Druk vervolgens dit onderdeel goed aan.
- Als je toebehoren mee terugstuurt (zoals de oplader of muis), plak deze dan goed vast, zodat niet gaan 'zwerven' door de doos. Het tweede losse kartonnen onderdeel dus niet plaatsen zoals de eerste. De iMac komt dan niet klem te zitten en kan beschadigd raken.
- Plak de doos goed dicht met breed plakband of ducktape.





Gevolgen van het toepassen van het retourrecht
Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.Voorwaarden
- Je meldt de retouraanvraag binnen 15 kalenderdagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice.
- Binnen 15 dagen na deze retouraanvraag verstuur je het product naar onze retourafdeling.
- Het product dient in dezelfde staat door ons te worden ontvangen als dat het aan jou geleverd was. Je mag het product uitpakken en bekijken, maar niet vol in gebruik hebben genomen.
- Mocht het product in de tussentijd beschadigd zijn geraakt, je de accessoires hebben weggegooid of zijn verloren, of op andere wijze het product onbruikbaar hebben gemaakt, dan geldt het volgende: je mag het product wel retourneren, maar je hebt geen recht meer op de totale aanschafwaarde. Aangezien het product dan niet meer te verkopen is zoals je het zelf aankocht, ben je verplicht de waardevermindering te compenseren.
- Indien bij omruiling het gewenste product duurder is dan je originele product, dien je deze bij te betalen (andersom geldt: het verschil in prijs wordt teruggestort, min eventuele tussentijdse waardevermindering). Je ontvangt bij een eventuele bijbetaling de gegevens van onze klantenservice.
- Bij audio-, video- of datadragers en bij software is aanspraak op het retourrecht uitgesloten wanneer de zegel verbroken of de verpakking geopend is.
- Assemblagekosten worden in het kader van de wet koop op afstand niet vergoed, mede doordat deze dienst direct ingaat ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst en daardoor niet onder het retourrecht vallen.
- De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid zowel voor particulieren als voor bedrijven.
Klachtprocedure
Heb je een klacht over onze producten of service, dan kun je een e-mail sturen naar [email protected]. Vermeld daarin je persoonsgegevens, datum bestelling, bestelnummer en de aard van je klacht. Je kunt binnen 2 werkdagen een reactie van ons verwachten. Uiteraard zullen wij ons best doen om je klacht naar ieders tevredenheid op te lossen. Mochten wij meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.Mocht je de geboden oplossing niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar iUsed.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Voor meer informatie zie ook onze Algemene voorwaarden.