Klantenservice
- Veelgestelde vragen
- Contact
- Bestellen
- Betalingsmogelijkheden
- Verzending en levering
- Ruilen en retourneren
- Service en reparatie
- iUsed garantie
Over iUsed
- Wat is refurbished
- Trustpilot
- ISO Certificeringen
- Algemene voorwaarden
- Uitleg cosmetische staat
- Marge of btw product
- Over iUsed
Aanvullende informatie
3 jaar garantie
Gratis bezorging en retourneren
30 dagen uitproberen

Table of content
Veelgestelde vragen
Ja, iUsed.nl is een merknaam van NEG Group B.V., welke al 25 jaar gespecialiseerd is in de in- en verkoop van gebruikte Apple- apparatuur. Bovendien hebben wij een uitstekende beoordeling op de onafhankelijke reviewsite Trustpilot.
Ja, je ontvangt een factuur per e-mail. Indien je tijdens het afrekenen je bedrijfsnaam invoert, ontvang je een btw-factuur op naam. De gegevens voor de btw-factuur kun je invullen tijdens het bestellen.
De prijs is afhankelijk van de nieuwprijs, leeftijd, snelheid en eventuele upgrades van het product. Over het algemeen geldt dat hoe recenter het device, hoe krachtiger deze is, maar ook hoe hoger de prijs.
Ja, we hebben een klein aanbod van de nieuwste MacBooks, iMacs en iPads van Apple.
Ja, wij werken met eigen technische specialisten die tegen betaling jouw werkplekken installeren, maar ook volledige migraties kunnen verzorgen. Onze specialisten zijn Apple- gecertificeerd.
De modelnummers van de verschillende Macs staan op onze website tussen haakjes vermeld. Bij de meeste moderne Macs begint het modelnummer met een M en wordt vervolgd door 1 letter en drie cijfers. Deze modelnummers zijn terug te vinden op internet en in de App ‘Mactracker’ welke beschikbaar is in de App Store voor Mac, iPad en iPhone en iPod Touch.
Wij kopen uitsluitend grotere aantallen gebruikte Macs uit het bedrijfsleven. Consumenten inruil is niet mogelijk.
Je kan via onze webshop vrijblijvend een bestelling plaatsen, om daarna het product te kunnen komen bekijken. Tijdens het betaalproces is het dan aan te raden om 'achteraf via Klarna' of 'bankoverschrijving' te selecteren. Hierdoor hoef je nog niet direct te betalen, maar kan je de betaling pas nadat je het product hebt bekeken afronden. Let op: je dient dus wel een bestelling te plaatsen voordat je een product kan komen bekijken.
Ja, op alle Apple-producten zit standaard 36 maanden carry-in garantie. Dit staat tevens bij elk product beschreven in de omschrijving. Mocht er op een product nog fabrieksgarantie zitten dan staat dit bij het product vermeld.
Carry-in garantie betekent dat je er zelf voor dient te zorgen dat je defecte Mac bij ons (of onze servicepunten) terecht komt ter reparatie. In overleg kun je ervoor kiezen om je Mac naar ons magazijn in Nieuwegein of een servicepunt bij je in de buurt te brengen of naar ons op te sturen. Mocht je de Mac opsturen, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het veilig verpakken.
Ja, wij geven op al onze producten 30 dagen ‘niet goed, geld terug’ garantie. Binnen 15 dagen heb je de mogelijkheid om het product aan te melden en nogmaals 15 dagen om het te retourneren of om te ruilen voor een ander product.
Ja, op de batterij geven wij altijd 24 maanden garantie. Indien je een product met het Keurmerk Refurbished hebt aangeschaft zit er 24 maanden garantie op de batterij.
- De harde schijf wordt gewist.
- Test software controleert de harde schijf, het werkgeheugen en de videokaart.
- Een technische medewerker controleert de volgende onderdelen:
a. Batterij (indien van toepassing);
b. DVD speler, speakers (indien van toepassing);
c. Toetsenbord (indien van toepassing);
d. Oplader (indien van toepassing);
e. Interne temperatuur;
f. Algehele en cosmetische staat. - Eventueel defecten onderdelen worden vervangen.
- Een schone installatie van het OS wordt geïnstalleerd.
- De computer wordt schoon gemaakt.
Ja, tijdens het bestellen kan je aangeven dat je het product wil afhalen. Daarbij kan je ook de datum en tijd doorgeven wanneer wij je kunnen verwachten. Je kan het product vooraf betalen of bij ons aan de balie per pin of contant. Uiteraard kan je het product bekijken voordat je het afrekent en meeneemt. Je kan er ook voor kiezen om het product af te halen bij een door jou gekozen afhaallocatie in de buurt.
Ja, nadat je pakket aangemeld wordt bij de bezorgdienst ontvang je van ons per e-mail een track & trace-code. Deze wordt normaal gesproken dezelfde avond actief, wanneer het pakket in het sorteercentrum is aangekomen.
Bestellingen die op werkdagen voor 22:00 uur afgerond en betaald zijn, worden dezelfde dag verzonden. Wij versturen met PostNL of DPD, welke in de meeste gevallen binnen 1 tot 2 dagen bezorgt, behalve op zondag en maandag. Door middel van de track & trace-code heb je inzicht in het exacte aflevermoment.
Wanneer er geen originele verpakking meer aanwezig is, versturen wij het product in een op maat gemaakte verzendverpakking.
Ja, al onze pakketten zijn verzekerd tegen schade en diefstal.
Nee, standaardverzending naar een PostNL-afhaalpunt, huis- of werkadres is gratis. Indien je kiest voor een aanvullende bezorgoptie, dan kan er een meerprijs worden berekend.